torsdag 6 januari 2011

Tankar om framtidens skola.

Hur ska framtidens skola se ut?
Ja det är en bra fråga men jag känner samtidigt att vi redan nu måste göra förändringar iskolan för att följa läroplanen och kursmålen.

Jag har stora förhoppningar på vår uppstartsdag (måndag då lärarna jobbar och eleverna vilar) då vi ska få lyssna på Tomas Kroksmark (som jag citerat på min blogg i början av november).

En annan intressant "mini föreläsning"  hittade jag på youtube. Den är från amerika men tar uppbåde det historiskt och nutida samt framtida  synen på skola. Den är trevlig att se på eftersom Sir Ken Robinson både pratar och ritar (den är på engelska men är lätt att förstå) så ge den gärna 11 minuter av ditt liv och kommentera gärna vad du fick för tankar när du såg den.

Sir Ken Robinson

Jag känner att vi har mycket att göra för att skolan ska vara utvecklande och inspirerande för alla individer på deras nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar